بصیرتی ها

بصیرتی ها

تحقیق-تفکر-تحلیل
بصیرتی ها

بصیرتی ها

تحقیق-تفکر-تحلیل

یهود و رسانه (1)



کمپانی فیلم سازی پارامونت
تاریخچه:
این شرکت در سال 1912 توسط سه نفر به نام های ویلیام وادزورث(William Wadsworth Hodkinson) و آدولف زوکر(Adolph Zukor) وجسی لوئیس لاسکی (Jesse Louis Lasky) بنا نهاده شد هر کدام از این سه نفر سر گذشت متفاوتی دارند.... 

 ویلیام وادزورث
:او متولد1881 کانزاس آمریکا می باشد شغل او نامه بر بوده تا در سال 1914 اقدام به تاسیس استودیو پارامونت نمود او با همکاری دو شخص دیگر یعنی آدولف زوکر و جسی لوئیس توانستند در عصر طلایی هالیوود رشد کنند.

آدولف زوکر:
زوکر  سال 1873در یک خانواده یهودی در مجارستان به دنیا آمد پس از مهاجرت  او به آمریکا در آنجا او تجارت خز را شروع کرد. در سال ۱۹۰۳ او بسیار ثروتمند شده بود. او در قسمت یهودی-آلمانی ثروتمندنشین نیویورک برای خود آپارتمان خرید.در سال ۱۹۰۳ وقتی یکی از اقوام او به نام مکس گلدستین تلاش برای گرفتن وام از او برای وارد شدن به صنعت فیلمسازی کرد به این صنعت علاقه‌مند شد. زوکر نه تنها پول را به گلدستین قرض داد بلکه اصرار کرد که خود نیز در این امر سهیم شود. و سپس او به کارگردان و بازیگری مشغول شد.

جسی لوئیس لاسکی:او متولد ۱۸۸۰در کالیفرنیا است دو در خانواده یهودی متولد شد و سپس در سال 1912 توانست با همکاری دو شخص دیگر در تاسیس استودیو پارمونت نقش به سزایی داشته باشد.

استودیو پارامونت سازنده فیلم های مشهوری چون تایتانیک دنیای ژوراسیک تبدیل شوندگان و ... می باشد.
در حالی که دو نفر از موسسان این شرکت یهودی هستند که اقوام این دو نفر هم از تهیه کنندگان و یا سرشناسان هالیوود هستند این افراد با تولید تعداد زیادی فیلم در هر سال نقش به سزایی در کنترل مردم جهان دارند

سوال پایانی چرا یهودی ها در اکثر رسانه هایی دنیا وجود موثری دارند؟؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد